CLICK TO VISIT LATEST POSTS

Wednesday, October 31, 2012

மதச்சார்பின்மை

                1947 - இல் இந்தியா சுதந்திரம் அடைந்த போது, மதவெறி உணர்ச்சிகள் கொழுந்து விட்டெரிந்தன. பண்டிட் ஜவஹர்லால் நேரு மற்றும் அவரது சகாக்களிடம் இந்தியாவை ஓர் இந்து நாடு என்று பிரகடனம் செய்ய வேண்டும் என்று கடுமையான நிர்ப்பந்தம் அளிக்கப் பட்டது. ஏனெனில் பாகிஸ்தான் தன்னை ஓர் இஸ்லாமிய நாடு என்று அறிவித்துவிட்டதாம்.ஆயினும் நம் தலைவர்களின் பெருந்தன்மை காரணமாக, அவர்கள் அவ்வாறு அறிவிக்கவில்லை. ‘‘இந்தியா ஓர் இந்து நாடு அல்ல, மாறாக அது ஒரு மதச்சார்பின்மை நாடு’’ என்று கூறினார்கள். அதனால்தான், ஒப்பீட்டளவில் பார்க்கும் போது, நம் அண்டை நாட்டார்களைவிட நாம் அனைத்து விதங்களிலும் மிகச் சிறந்தவர்களாக இருக்கிறோம். மதச்சார்பின்மை என்பதன் பொருள், ஒருவர் தன் மதத்தைப் பின்பற்றக்கூடாது என்பது அல்ல. மதச்சார்பின்மை என்பதன் பொருள், மதம் ஒருவரின் தனிப்பட்ட விவகாரம். இதற்கும் அரசுக்கும் சம்பந்தம் கிடையாது. அரசுக்கு மதம் கிடையாது. என் கருத்தின்படி, மதச்சார்பின்மை ஒன்றே நம் நாட்டை ஒற்றுமையுடன், வளமான இந்தியாவிற்கான பாதையில் முன்னோக்கிச்செல்ல, சிறந்த கொள்கையாகும்.  
-
நீதிபதி மார்கண்டேய கட்ஜு
                    ஓய்வுபெற்ற தலைமை நீதிபதி
                    உச்ச நீதிமன்றம், புதுடெல்லி

EXPECTED DA FROM JANUARY 2013 : AICPIN FOR THE MONTH OF AUGUST 2012

Consumer Price Index for Industrial Workers (CPI-IW), August, 2012 

The All-India CPI-IW rose by 2 points in August, 2012 and pegged at 214 (two hundred and fourteen). On 1-month percentage change, it increased by 0.94 per cent between July and August compared with 0.52 per cent between the same two months a year ago. 

The largest upward contribution to the change in current index came from food prices which rose by 1.24 per cent, contributing 1.31 percentage points to the total change. At item level, largest upward pressure came from Sugar, Arhar Dal, Wheat & Wheat Atta, Rice, Potato, Mustard & Groundnut Oil, Milk Buffalo, Banana, Goat Meat, Onion, Medicine (Allopathic) and Private Tuition Fee. 

The largest downward contribution to the change in current index came from Vegetables and Fruits with a decline of 2.72 per cent, contributing (-) 0.42 percentage points to the total change. The main downward pressure came from Tomato, Fish Fresh, Chillies Green, Cabbage; Lady’s Finger. 

The year-on-year inflation measured by monthly CPI-IW stood at 10.31 per cent for August, 2012 (over August, 2011) as compared to 9.84 per cent for the previous month and 8.99 per cent during the corresponding month of the previous year. Similarly, the Food inflation stood at 12.20 per cent against 11.27 per cent of the previous month and 7.33 per cent during the corresponding month of the previous year. 

At centre level, largest increase of 9 points has been recorded in Giridih followed by Ludhiana (8 points), Asansol and Rourkela (7 points each) and Bhopal and Chhindwara (6 points each). Among others, 4 centres have recorded rise of 5 points followed by 4 points in 8 centres, 3 points in 13 centres, 2 points in 10 centres and 1 point in 15 centres. Mysore centre reported a decline of 6 points followed by Bengluru centre with 5 points, Guwahati with 2 points and 7 centres registered a fall of 1 point each. Rest of the 12 centre’s indices remained stationary. 

The indices of 39 centres are above All-India Index and 37 centre’s indices are lower than national average. Two centres viz. Vijaywada and Tiruchirapally are at par with all-India index. 

The next index of CPI-IW for the month of September, 2012 will be released on Wednesday, October 31, 2012.

PIB

WE EXPECT THE DEARNESS ALLOWANCE WILL BE ENHANCED BY NINE PER CENT FROM JANUARY 2013 TO CENTRAL GOVERNMENT EMPLOYEES AND PENSIONERS...

UF demands Repatriation/Suspension of GM Ghaziabad

             The United Forum of BSNL Unions have demanded the Communications Minister to immediately repatriate or suspend Adesh Kumar, GM, Ghaziabad in connection with the brutal assault and murder of Com. Surenderpal Singh District Secretary BSNLEU Ghaziabad in the GM office. A letter in this connection was also handed over to Shri Kapil Sibal, When the United Forum Convener, Com. V.A.N.Namboodiri and Com. P.Abhimanyu, GS, BSNLEU met him on30th October.

Tuesday, October 30, 2012

AIPEU-GDS(NFPE) OF RMS, "T" division conference

Com.K.R.Ganesan, Federal Councillor,NFPE addressing the conference.

Chengalpattu RMS brach problems are deleberated by delegate

Com.M.Durai,D/S,Com. G.Gunasekar,D/P Com. Thanaraj, Asst. General Secretary of NFPE-GDS are in the picture


AIPEU-GDS(NFPE) RMS, 'T' கோட்ட மாநாடு திருச்சியில் 28.10.12 நடைபெற்றது.
Com. K.R.கணேசன், சம்மேளன குழு உறுப்பினர், NFPE, சேலம்
Com. தனராஜ், அகில இந்திய துணை பொது செயலாளர், NFPE-GDS, திருவாரூர்
கலந்து கொண்டனர்.
தேர்ந்தெடுக்கப் பட்ட நிர்வாகிகள் :
தலைவர்:   Com. குணசேகரன், மயிலாடுதுறை,
செயலாளர்: Com. M.துரை , திருச்சி 
பொருளாளர்: Com. சுரேஷ், அரியலூர் 

Marriage reception of Com.Victor Raj, SA, RMS, Villupuram

com. Victor raj  marriage reception was held at Villupuram on 27.10.12.Com. T.Gunasekaran, D/S NFPE-R3 greeted the couple


Monday, October 29, 2012

Albert Einsten


Decrease in number of Group "C" & "D" staff: Lok Sabha Q&A



(a) As per extant guidelines/rules it is for the concerned Government Departments to take action regarding filling up vacancies arising within their departments. If a post is held in abeyance or remains unfilled for one year or more, it is deemed as abolished. Such vacancies are revived with the approval of the competent authority.

(b) & (c): As per the latest information available, the estimated number of Group A, Group B, Group C and Group D regular Central Government Civilian employees (including UTs) during the last three years is as follows;

As on A B C D
01.03.2011 87410 205523 2856347 -
01.03.2010 86534 184631 2860477 -
01.03.2009  82008 160126 2135283 786987

After implementation of the 6 CPC, erstwhile Group D posts have been categorised as Group C.

Above information was submitted by the Minister of State in the Ministry of Finance Shri Namo Narain Meena in reply of undermentioned Lok Sabha questions:-


GOVERNMENT OF INDIA
MINISTRY OF FINANCE
LOK SABHA
UNSTARRED QUESTION NO 1647
ANSWERED ON  22.08.2012
DECREASE IN NUMBER OF SUBORDINATE STAFF

1647 . Shri M. ANJAN KUMAR YADAV
YASHBANT NARAYAN SINGH LAGURI
Will the Minister of FINANCE be pleased to state:-
(a) The details of extent guidelines and rules on the matter of filling up vacancies in Government Department;
(b) whether the number of subordinate staff is decreasing vis-a vis group `A` and `B` employees; and
(c) If so, the details thereof for the last three years and the current year and the reaction of the Government thereof?

ANSWER

MINISTER OF STATE IN THE MINISTRY OF FINANCE (SHRI NAMO NARAIN MEENA)
** see above **


AND
Same query was also raised last year in Lok Sabha

# After implementation of the 6th CPC, erstwhile Group `D` posts have been categorized as Group `C`.

All Ministries/ Departments are required to review their vacancies vis-a-vis the work load regularly and take necessary steps in the light of such reviews. There is provision for filling up vacancies by Government Departments as per their requirements subject to extant guidelines and rules on the matter.


The question details of above reply:-


UNSTARRED QUESTION NO 703 ANSWERED ON  25.11.2011

DECREASE IN THE NUMBER OF CLASS III AND CLASS IV EMPLOYEES
703 . Shri YASHBANT NARAYAN SINGH LAGURI
GORAKH PRASAD JAISWAL

Will the Minister of FINANCE be pleased to state:-
(a) whether the number of class III and class IV employees of the Central Government is gradually decreasing in the country;
(b) if so, the details thereof and the response of the Government thereto alongwith the reasons therefor;
(c) whether Governmental work is delayed inordinately due to decline in number of officials in these categories;
(d) if so, the reaction of the Government thereto; and
(e) the remedial measures taken by the Government in this regard?

ANSWER

MINISTER OF STATE (E&FS) SHRI NAMO NARAIN MEENA

(a) to (e) ** see above **


Source: Lok Sabha Q&A

Seventh Pay Commission for Central Government Employee

              The early constitution of Seventh Pay Commission is major demand of Confederation.  A massive rally organized by Confederation on 26th July, 2012 with a call of one day token strike on 12th December.

The similar matter is also pending in 226th session of Rajya Sabha. The following questions on setting up of Seventh Pay Commission from Shri Balwinder Singh, Member of Parliament was scheduled to answer from Finance Ministry on 9th August is still pending:-

(a) whether Government intends to constitute the Seventh Pay Commission for the Central Government employees;
(b) if so, by when;
(c) whether the Thirteenth Finance Commission has also recommended for an increase in pay of Central Government employees from the future date; and
(d) if so, the details thereof?
source: karnmk.blogspot.com



.India lags behind world in health and hunger

           It is a shame for the Indian rulers that the country is far behind in removing hunger. As per the World Bank reports, India ranks 65 in a total of 79 countries in terms of hunger measurements.
In case of child nutrition, India is the last but one out of 129 countries, as per the same World bank report. Only one small country, which most of us might not heard even, Timor Leste, is the last.
In the same way, 36% of Indian women of childbearing age are undernourished compared with only 16% in 23 Sub-Saharan countries.
               The India government should hang its head in shame. Even after 65 years of its independence it had not cared the health of its people. The amount for health is being reduced in % every time. The sector, like higher education, is left to the mercy of the private sharks, who mint money in billions and millions by making them business and maximum profits.
               This should change. The Indian Government should be shaken up and made to change its policy and take care of the health of the common people.

source: vannamboodiri.com

Friday, October 26, 2012

Congratulations to NALCO workers for successful strike –


     CITU congratulates the workers and executives of NALCO for the successful one day protest strike today (20.10.2012) against the proposed further disinvestment of 12.5% of its shares.  More than 25000 workers and executives have participated in this united strike action called by all the Trade Unions including affiliates of CITU, INTUC, AITUC, BMS, HMS resulting in a total strike in the plants and offices of NALCO.
        All the Trade Unions in the state of Odisha have organised solidarity demonstrations and rallies all over the state to express solidarity with the strike in NALCO. Thousands of workers have participated in these demonstrations.  CITU congratulates all the workers and the trade unions for their solidarity actions in support of the NALCO workers.
Trade unions all over the country are determined to safeguard the interests of the country and will not allow the government to go ahead with their sell out of the assets of the country.
CITU calls upon all sections of workers to carry forward the struggle against privatisation, which is a part of the over all struggle against neoliberal policies of the UPA government

official websites

வரலாமா WAL MART ?

வரலாமா வால்மார்ட் புத்தகத்தை பாரதி புத்தகாலயம் வெளியிட்டுள்ளது. இதுவரை 16,000 பிரதிகள் விற்பனை ஆகியுள்ளது. இரண்டே நாட்களில் இது நடந்துள்ளது மிக முக்கிய தகவல். தங்களுக்கும் பிரதி தேவை எனில் தொடர்பு கொள்ளவும் 9444960935
வரலாமா வால்மார்ட் புத்தகத்தை பாரதி புத்தகாலயம் வெளியிட்டுள்ளது. இதுவரை 16,000 பிரதிகள் விற்பனை ஆகியுள்ளது. இரண்டே நாட்களில் இது நடந்துள்ளது மிக முக்கிய தகவல். தங்களுக்கும் பிரதி தேவை எனில் தொடர்பு கொள்ளவும் 9444960935

THOUSAND LIES CAN NEVER BECOME A TRUTH



POSTAL CRUSADER EDITORIAL: NOVEMBER-2012

            THOUSAND LIES CAN NEVER BECOME A TRUTH

NOBODY CAN BREAK THE UNITY OF POSTAL WORKERS

* LESSONS OF THE FRAGMENTED STRIKE *

The GDS strike of Mahadeviah group ended on 22.10.2012. In fact it was fizzled out. Eventhough from 16.10.2012 onwards the leaders claimed 100% participation in all circles, the truth was entirely different. Out of 22 circles, in 10 circles it was less than 5% and 6 circles only less than 10% of the Gramin Dak Sevaks went on strike. In the remaining six circles it varied from 12% to 27% of the GDS. All India average of the strike is 18.1% of the total GDS. This is the real picture of the strike. All other claims are false and naked lies. The percentage came down day-by-day and on 22nd the All India average was only 5% of the total of about three lakhs GDS. Thus the strike fizzled out without any settlement. (Those who have doubt about the figures can get it under RTI from all Circles and verify the truth). Senior officers of the Department including Secretary, Department of Posts, Member (Personnel) and Minister Communications and Minister of State for Communications also rejected the request of the leaders for a last minute face-saving settlement.
NFPE has not made any adverse comment or statement against the strike or against the false claim of the leaders regarding All India Strike percentage, eventhough the Mahadevaiah group spread canards against NFPE and its leaders before the strike and also during the strike. If NFPE had put it in its website the actual percentage of the strike in each circle, the strike would have fizzled out in the second day itself. But NFPE never wants to break any strike, whether percentage is less or large. Breaking the strike is not the tradition of NFPE. So we tolerated every malicious attack against NFPE and its leaders till the strike is over. Even now, while exposing the lies and hidden agenda of the Mahadevaiah group, we respect the sentiments of the GDS who participated in the strike without knowing the evil designs of the leadership. We hope that those GDS who are misguided by the leaders, shall join the united struggle of the Central Govt. Employees on 12th December 2012 and also join the united movement of the Postal Employees led by National Federation of Postal Employees.
Everybody knows that the attack against the Postal Employees, whether it is GDS regularization or New Postal Policy 2012, is due to the neo-liberal economic policies pursued by the Central Government. To fight against these policies, the largest unity of the employees and workers is the need of the hour. Other than united struggle there is no shortcut. When NFPE is trying to build up such a united struggle, unfortunately everytime the Mahadevaiah group is trying to break the unity at any cost. During 2008 when NFPE and all its affiliated unions decided to go on indefinite strike from 06.01.2009, against the retrograde recommendations of the Natarajamurthy Committee, Mahadevaiah gave a call for indefinite strike from 17.12.2008, i.e., 20 days ahead of the joint strike of NFPE. Now again, due to our efforts when all the employees unitedly decided to go on strike on 12th December 2012, in which GDS demand is also one of the main demands, Mahadevaiah gave another sudden indefinite strike call from 16.10.2012. He is playing in the hands of the ruling class and deliberately trying to break the unity among the departmental employees and Gramin Dak Sevaks. The leader is behaving as an agent of the Government and poor GDS are the victims. GDS are not going to be benefited by such sectarian strike. Realising this majority of the GDS refused to join the ill-motivated strike this time.
On 10.05.2012, Sri. Mahadevaiah made following comments in his signed circular, copy of which is available with us:- “The AIPEDEU is the single largest Postal Union, larger than all other Postal organisations, including NFPE...... They are afraid of AIPEDEU” (!!!). When somebody claims that I am bigger than everyone else and all are afraid of me, we can imagine the mindset of such a person. NFPE leaders will never make such egoistic statements. Again in another circular which was circulated among the GDS throughout the country without putting name, the following derogatory and insulting comments are made against the legendary leader of the Postal Trade Union movement Late Com: K.Adinarayana - “Nobody including the great person repeatedly mentioned as the messiah of Postal workers including EDAs could even stir. What was he doing?” Thus it is very clear that the intention of Mahadevaiah is to project himself above all the leaders of the Postal Trade Union movement right from Tarapada to Adinarayana. In fact he was elected in the year 1999 and became the General Secretary of the only recognised Union with the help of Com. Adinarayana and NFPE. But after 1999, there was no gain for GDS, eventhose benefits achieved by NFPE through several years of struggle upto 1999, was taken away by the Government during the tenure of Mahadevaiah. He continued his attack against NFPE. His number one enemy is NFPE. This time the leader thought he can score through making it a fragmented game. He want to avoid larger unity of entire Postal employees (Departmental and GDS) and also he want to avoid NFPE as he thought that if he join the joint struggle with NFPE he cannot become the hero. He wanted to play one-upmanship over NFPE.
Naturally those who loved NFPE said “goodbye” to such a leader who is undemocratic, anti-NFPE, egoistic and decided to form separate GDS Union called AIPEU-GDS (NFPE) declaring themselves that they will work under the banner of NFPE and will be a part and parcel of NFPE. NFPE decided to give associate membership to the new GDS Union led by Com. Panduranga Rao. After formation of the new NFPE GDS Union Gramin Dak Sevaks of majority of the Circles joined the new union enbloc. Remaining circles also GDS stated deserting Mahadevaiah group in a big way and joined NFPE GDS Union. The very existence of the so-called recognised union was challenged due to the mass-scale exodus of the GDS. Even in Karnataka which is the home-circle of the leader, 60% of the GDS joined the new union. (Anybody can collect the strike percentage of Karnataka Circle under RTI and verify the fact). It is at this moment the leader decided to declare a sudden strike from 16.10.2012 for his own existence and to prevent remaining GDS from deserting him. But majority of the GDS realised his hidden agenda and refused to join the ill-motivated strike. That is why the strike fizzled out and ended without any settlement.
NFPE calls upon the entire Postal Employees including Gramin Dak Sevaks to draw lessons from this fragmented strike and guard against those elements who are trying to break the unity of Postal employees again and again by spreading hatred among Departmental employees and Gramin Dak Sevaks. Let us defeat such forces of destruction and unite together under the banner of our great organisation, National Federation of Postal Employees. Let us strengthen the new GDS Union, AIPEU-GDS (NFPE) and ensure cent per cent unity among all Postal employees. Let us work unitedly to make the historic strike of 12 December 2012 a grand success.
Remember, we are fighting against the anti-people, anti-working class policies of the Central Government. Only a class oriented militant trade union like NFPE can alone build the unity of the entire Postal Workers and lead such a struggle in the Postal department. Fragmented strike will create disunity and disappointment and will weaken the striking potential of the Postal employees and ultimately the Govt. will take advantage of it. Our enemy is the ruling class and all the toiling masses are our comrades-in-arms in the struggle against the imperialist neo-liberal globalisation policies of the ruling class. Let us not allow anybody to break this unity.

Wednesday, October 24, 2012

Confederation Circular

Confederation Circular No. 17/2012

Conf/ 17 /2012 Dated: 22.10.2012
Dear Comrades,
As per the decision of the National Executive as conveyed by our circular letter dated 29th July, 2012, we are to conclude our first phase of campaign programme by September and to commence the second phase in October, 2012. In order to undertake a review of the implementation of this decision, we require a brief report at the CHQ.  The following National Sectt. members were entrusted with the State level campaigns.
Coms. S.K. Vyas, K. Raghavendran, Mani Achary, K.V. Sridharan, M. Krishnan, K.P. Rajagopal, Somayya, Doraipanbdian, K.K.N. Kutty, Narasimhan, Giriraj Singh, Vrigu Bhattacharya, M.S. Raja, Ashok Kanojia, Ashok Salunkhe and Jayaraj, Pijush Roy and Nageswara Rao. 
The Sectt.  members are requested to kindly send in a brief report of the tour undertaken and the campaign conducted immediately on receipt of this letter to enable us to undertake a review of the progress in the matter.
We reproduce the relevant portion from our circular letter dated 29th July, 2012 about the action programme decided upon for the month of November, 2012.
1.       19th November, 2012.  Serving Strike notice to all Heads of Departments/offices.
2.       20th to 23rd Evening Dharna between 17 to 21 hours.
3.       Organise vehicle jathas in District capitals.
The following comrades will undertake a brief review meeting in each State Capitals with the participation of the State Committee members and active workers during the 3rd and 4th week of November, 2012.  The Comrades may fix the date in consultation with the State Committees.
Com. S. K. Vyas: Delhi, Shimla and Chandigarh.
Com. Narasimhan. Hyderabad
Com. K. P. Rajagopal: Bhubanbeswar, Ranchi and Jaipur
Com. K. K. N. Kutty. Agarthala, Raipur, Nagpur, Dehradun, Lucknow and Chennai
Com. M. S. Raja.  Mumbai. Guwahati, Ahamedbad, Shillong, and Bhopal.
Com. M. Krishnan, Trivandrum and Bangalore.
Com. Pijush Roy. Kolkata and Patna.
Since only a month and half is left, the State Committees are requested to intensify the campaign programme and send periodical reports over phone to the undersigned.
With greetings,
Yours fraternally,
K.K.N. Kutty
Secretary General

PA/SA coaching class inauguration at Manjeri, Keral

VIEW OF THE COACHING CLASS FOR PA/SA CANDAIDATES HELD AT MANJERI DIVISION KERALA. DR. K.B.H. NAYAR, RETD. PRINCIPAL CHIEF PMG KARNATAKA CIRCLE INAUGURATED THE CLASS.

Dussehra wishes


Sunday, October 21, 2012

A focus on road sense and safety

Accidents, and particularly street and highway accidents, do not happen – they are caused.” -Ernest Greenwood
We now have unshakable conviction that accident causes are man-made and that a manmade problem can be solved by men and women.”-W.H. Cameron
I. Information about Road safety
Information about road safety
India is the second largest road network in the world aggregating to about 3 million km of which only 60% are paved. These roads make remarkable contribution to the Indian economy. Simultaneously these roads lead to high toll of death victims. In recent times there is a growing concern over the road accident issues. Road safety is an emerging issue of the country now. As per the survey of WHO, every year, road traffic injuries take away lives of nearly 1.2 million men, women and children across the globe. One child is killed in road accidents, every three minutes in the world. A recent survey on road accidents reveals that the annual worldwide death toll of road accidents is more than five times the Tsunami toll. The death toll is high in the countries where pedestrians, motorcyclist and passengers are vulnerable and vehicles lack the safety norms like India. Most of the foreign automobile companies are launching their vehicles in Indian market with Indian safety protocols which is causing a lot of disruptions on Indian roads.
Road safety information
II. Road accidents statistics
Road accidents statistics at a glance:
• 85% of all road accidents occur in Asia pacific region.
• India occupies second place with 10% of total road accidents in world.
• Nearly 1,275,000 persons are injured in road accident.
• Social cost of accidents is estimated at $11,000.
• Most of the accidents are occurring due to lack of professional drivers and positive driving culture.
III. Required documents for driving on roads
As per Automotive India, below Road Safety Rules and documents are required before driving on roads. Before driving on roads, please make sure that you keep along the below mentioned important documents always.
• Driving License
• Certificate of Registration
• Certificate of Insurance
• Pollution Check Certificate
IV. Do’s and Don’ts for Four Wheelers
Do’s:
Dos for Four Wheelers
• Always wear seat belts & ask co-passenger to do same
• Always use child seats for children under 4 years of age
• Allow pedestrians to cross the roads first
• Allow the emergency vehicles to pass
• Use indicators & rear view mirrors when changing lanes
• Slow down while approaching an intersection
• Always maintain appropriate distance from the vehicle in front
• Always drive in your lane
Don’ts:
Donts for Four Wheelers
• Never jump any red light
• Never drink & drive
• Never use mobile phones when driving
• Never drive more than 60kph in city
• Never drive if you’re below age of 18
• Never park on busy roads
• Never apply brakes suddenly
V. Do’s and Don’ts for Two Wheelers
Do’s:
Dos for Two Wheelers
• Always wear a full mask good quality helmet & fasten it tightly
• Always check the inflation of both front and rear tires
• Always ensure the front and rear lights are functional
• Always give proper indications before turning
• Always use front and rear brakes simultaneously
• Keep a safe distance from the vehicle ahead
Don’ts:
Donts for Two Wheelers
• Never drive in a zigzag manner
• Never overtake from the blind corners of a vehicle or from the left side
• Never apply brakes suddenly
• Never carry heavy loads or more than one person
• Never use cell phone while driving
VI. Purpose of Road Marking
Following Road Markings denote the below things:
• Center Line:
Center Line
The white colored line divides the road into two, separating opposing stream of traffic.




• Win White/Yellow Lines:
Yellow Lines
These lines divide the road into two and crossing them from either side is strictly prohibited.




Small Broken White Lines:
Small Broken White Lines
They separate the lanes on a road, Vehicles are supposed to move in between these lines and generally left most lane is allotted to HMVs.




• Single Yellow Line:
Single Yellow Line
You cannot cross this line except while turning Right or taking a U-Turn.





• Zebra Crossing:
Zebra Crossing
Alternate black and white stripes are painted for pedestrians to cross the road when the signals indicate so. The vehicles must stop and give way to pedestrians at such crossings.





VII. Preventive measures to eliminate the road accidents
Preventive measures to eliminate the road accidents
Below preventive measures are useful to eliminate accidents:
• The most important thing to bring down the accidents is strict enforcement of speed limits. 90% of accidents can be avoided by strict enforcement of speed limits
• Existing speed limits should be brought down further
• The government should impose heavy penalty for those who cross the speed limits
• Tamper proof speed controllers should be made mandatory for all heavy vehicles. New heavy vehicles also should have built in tamper proof speed controllers
• Two wheeler designers are asked to design vehicles with a harmless maximum speed
• New Gadgets are to be developed for collision prevention fitted for all the vehicles
• Driving tests for issue of driving license is to be made more stringent and foolproof
• Rising of lower age limit for two wheeler and heavy vehicle license to 21 years
• Helmet should me made compulsory by law in all states or impose a lower speed limit for those who do not use helmet
• Ensuring that all helmet users are fixing the chain strap of helmet to reduce the impact of the accident
• Ensure that only good quality helmets are available in the market
• People who ignore the safe distance limits should be punished
• Imparting safety awareness from the childhood itself
• Video and computer games should be banned by Government or discouraged by parents as it develops racing habit in children
• Children below certain age should not be permitted to do cycling in busy roads where heavy vehicles move
• Road safety rules should be displayed on junctions and other parts of the road
• Road safety awareness through communication channels
preventive measures to eliminate accidents
• Speed should be restricted at accident prone areas
• Roads should be properly maintained and arrangements should take place for maintaining all roads in good condition 24 hours a day
• Driving while drinking should be banned
• Road widening and straightening programs should take place
• Zebra crossings should be provided for pedestrians for safe road crossings
• Proper sign boards should be installed on the roads
• Road safety day and road safety week should be celebrated in schools and colleges to increase awareness on the same
• Accident statistics should be periodically reviewed to understand the effect of action taken.




Saturday, October 20, 2012

புதிய தேசிய அஞ்சல் கொள்கை - தோழர் கி. ராகவேந்திரன், ஆசிரியர், உழைக்கும் வர்க்கம்



                        
தோழர் கி. ராகவேந்திரன், ஆசிரியர், உழைக்கும் வர்க்கம்


வேதம்  புதிது:
             மத்திய செய்தி மற்றும் தகவல் தொடர்பு துறை அமைச்சர் கபில் சிபல் சமீபத்தில் மைய அரசின் புதிய தேசிய அஞ்சல் கொள்கை குறித்த நகல் அறிக்கையை பிரகடனம் செய்துள்ளார். எங்கும் தாராளமயம்; எதிலும் தனியார் மயம் என்னும் உலகமயக் கோட்பாட்டின் நிர்ப்பந்தத்தின் பின்னணியில் அஞ்சல் துறையிலும் தனியார்மயத்தை ஊக்குவிக்கும் நோக்கத்துடன் உருவாகியது தான் இந்தப் புதிய தேசிய அஞ்சல்  கொள்கை என்பதை எளிதில் எவரும் அறிய முடியும். முன்னுரையில் பொதுவாக அனைவரும் ஏற்கத்தக்க ஓரிரு   உண்மைகளும் கலந்து இக்கொள்கைப் பிரகடனத்தை உருவாக்கித் தன் உண்மை நோக்கமான அஞ்சல் தனியார் மயத்தை அரசு அப்பட்டமாக நியாயப்படுத்த முனைந்துள்ளது. கூரியர்களோடு போட்டியிட்டு இந்திய அஞ்சல் சேவையைப் பாதுகாக்க வேண்டும் என்றெல்லாம் இதுகாறும் போதித்த தேசபக்த அரசு போதகர்கள் திடீரென்று பொதுவும் தனியாரும் இணைந்த கூட்டணி என்று படிக்க ஆரம்பித்திருக்கும் புதிய வேதம் தான் தேசிய அஞ்சல் கொள்கை.
சில உண்மைகள்:
(அ) அடிப்படை அஞ்சல் சேவை மீதான சார்பு: அமைச்சர் வெளியிட்டுள்ள கொள்கைப் பிரகடனத்தின் முன்னுரையில் சில பொதுவான உண்மைகள் தெளிக்கப்பட்டுள்ளன. தகவல் தொழில்நுட்பத்தில் சமீப ஆண்டுகளில் தொடர்ந்து நிகழ்ந்து வரும் புரட்சிகரமானதும் வியக்கத்தக்கதுமான முன்னேற்றங்கள் அஞ்சல் துறை சார்ந்த கடிதப் போக்குவரத்து என்பதை காலாவதியாக்கிவிட்டிருப்பதை முன்னுரை சுட்டிக்காட்டியுள்ளது. இது உண்மை தான். இன்றைக்கு எவரும் கடிதங்கள் எழுதிக் கொண்டிருப்பதில்லை; மாறாக உடன் செல்போனில் பேசி விடுகின்றனர். பல பக்கங்கள் கொண்ட நீண்ட டாகுமெண்டுகள் கூட மின்னணு மெயில் [இ-மெயில்] மூலம் நொடியில் உலகின் எந்த மூலைக்கும் அனுப்பப்படுவதால், டாகுமெண்டுகளின் உண்மை நகல்கள் மட்டுமே கடிதங்கள் மூலம் அனுப்பப்பட்டாக வேண்டும் என்னும் நிலை உருவாகிவிட்டது. அடிப்படை அஞ்சல் சேவைகளில் மட்டும் அதிக கவனம் செலுத்தும் அஞ்சல் இலாகாக்கள் உயிர் வாழ்வதே போராட்டமாக இருப்பது சுட்டிக்காட்டப்பட்டுள்ளது. அடிப்படை அஞ்சல் சேவையல்லாத நிதி மற்றும் இ-வர்த்தகம் சார்ந்த சேவைகளில் விரிவுபடுத்திடும் அஞ்சல் துறை மட்டுமே, மாறிய சூழலுக்கேற்ப தங்களை வடிவமைத்துக்கொள்ள இயல்வதாகவும் கூறப்பட்டுள்ளது. இது உண்மை தான்.
(ஆ) நவீனத்  தொழில் நுட்பம் சார்ந்த வளர்ச்சி: அடுத்து, நவீன தொழில்நுட்பம் சார்ந்து அஞ்சல் நிர்வாகங்கள் உலகம் முழுதும் தங்கள் உற்பத்தியை விரிவுபடுத்திக்கொண்டு வருகின்றன என்பதை அரசின் கொள்கைப் பிரகடனம் முன்னுரையில் சுட்டிக்காட்டியுள்ளது. இதுவும் உண்மையே.
தனியாருடன் புனிதமற்ற உறவு:
அடிப்படை அஞ்சல் சேவையல்லாது இதர பல சேவைகளையும் விரிவுபடுத்தியே உயிர்வாழ இயலும் என்பதையும்; நவீனத் தொழில்நுட்பம் சார்ந்த வளர்ச்சி அத்தியாவசியம் என்பதையும் சுட்டிக்காட்டுவது உண்மையில் அஞ்சல் சேவையில் தனியார் நுழைவை சட்டரீதியாக்குவதையும்; தனியார் சேவையாளர்களுடன் கூட்டு சேர்வதை நியாயப்படுத்துவதற்குமான அடித்தளமாகவே அரசு அமைத்துக்கொண்டுள்ளது.
                  சவால் சூழலில் அஞ்சல் சேவையாளர்கள் இண்டர்னெட் சார்ந்த வர்த்தகம் மூலம் தங்கள் வளர்ச்சி வாய்ப்புகளை விரிவுபடுத்திக் கொள்ளக்கூடிய சிறந்த வாய்ப்புகளையும் புதிய சூழல் உருவாக்கித் தந்துள்ளதாகவும் கூறப்பட்டுள்ளது. இந்நிலையில் வலுவானதும் சுயதேவை நிறைவுடையதாகவும் அஞ்சல் நிர்வாகம் இருப்பதன் மூலமே தனியார் துறைகள் மற்றும் இதர அரசு நிறுவனங்களுடன் லாபகரமான உறவுகளை ஏற்படுத்திக் கொள்ள இயலும் என்று ஒருபுறம் கூறுகிறது. அதே சமயம் மறுபுறம் பல்வேறு அஞ்சல் சேவை வழங்குபவர்களும் உள்ள ஆதாரங்களை மேலும் மேலும் கூடுதலாகப் பகிர்ந்து கொண்டும், கூட்டுறவாகவும் செயல்படும் புதிய வியாபார மாடல்கள், பொருளாதார வல்லமை நாடுகளாக வளர்ந்து வரும் நாட்டுப் பொருளாதாரங்களில் உருவாகிவருகிறது என்றும் முன்னுரை கூறுவதன் நோக்கம் இந்தியாவிலும் அஞ்சல் துறைக்கும் தனியார் சேவையாளர்களுக்கும் இடையே ஒரு புனிதமற்ற உறவை உருவாக்கிக்கொள்வதை நியாயப்படுத்துவதே ஆகும்.
அஞ்சலில் டெலிகாம் மாடல் ரெகுலேட்டர்:
              சேவை வழங்குபவரும், சேவை வழங்குபவர்களை முறைப்படுத்துபவரும் தனித்தனியே இருக்கவேண்டும் என்பது பரவலாக விவாதிக்கப்பட்டாலும் இன்னமும் முழு அளவில் ஏற்கப்படவில்லை என்று முன்னுரையில் அரசு கூறிக்கொண்டே உண்மையில் அப்படிப்பட்ட கட்டுப்பாட்டு ஏற்பாடுகளை பலமாக உருவாக்குவதாகவே அஞ்சல் கொள்கை அமைந்திருக்கிறது.
               கடிதப் போக்குவரத்துக்கான ஏகபோகம் 1898-ம் ஆண்டின் இந்திய அஞ்சல் சட்டத்தால் மைய அரசுக்கு வழங்கப்பட்டிருந்தாலும், கடிதம் என்பது என்னவென்பது சரியாக வரையறுக்கப்படவில்லையாம்; ஆகவே எண்ணற்ற தனியார் கூரியர்கள் அஞ்சல் சேவைத் துறையில் புகுந்துள்ளதாகவும் கூறுகிறது. இவ்வாறு புலம்புவது உண்மையில் ஊரை ஏமாற்றவே என்று புரிந்துகொள்வது கடினமல்ல. தாராளமய உலகத்தில் 1981-ம் ஆண்டு முதலே நுழையச் சித்தமாகிவிட்ட மைய அரசு தன் கண்களை உலகமயத் துணிகொண்டு கட்டிக்கொண்டதால் தான் அஞ்சல் சேவையில் தனியார் நுழைவுக்கு வரவேற்புக் கம்பளம் விரிக்கப்பட்டது. ஆனால் தனியார்கள் நுழைந்துவிட்டதால் சிறந்ததாகவும் முறைப்படுத்தப்பட்டதுமான அஞ்சல் சேவை என்பதில் பிரச்சனை இருப்பதாகவும்; ஆகவே வளர்ச்சியடைந்த நாடுகளைப் போலவே, வளரும் நாடுகளிலும் அஞ்சல் துறைக்கு கறாராக முறைப்படுத்தும் ஒரு ஏற்பாடு [effective governance mechanism] தேவை என்றும் புதிய  கொள்கை சிரமப்பட்டு விளக்குவதெல்லாம் .டெலிகாம் போன்றே அஞ்சல் சேவையிலும் தனியார் கூரியர் சேவையாளர்கள் சட்டரீதியாகவே செழித்துக் கொழிக்க வகைசெய்யும் கட்டுப்பாட்டு அதிகார அமைப்பினை நிறுவுவதற்காகவே. இது தாராளமயத்தின் பெயரால் உலக கார்ப்பரேட் தனியார் அஞ்சல் சேவையாளர்களுக்கு இந்திய அரசு காட்டும் சலுகை என்பதைத் தவிர வேறொன்றுமில்லை.
         சட்டரீதியானதும் நிறுவனம் சார்ந்ததுமான அவசரமான சீர்திருத்தங்கள் அஞ்சல் துறையின் எதிர்கால வளர்ச்சிக்கான அடித்தளத்தைக் கட்டுவதற்கு அத்தியாவசியத் தேவை என்றும்; முறைப்படுத்துதல், மார்க்கெட் வளர்ச்சி, உலக அஞ்சல் சேவை ஆற்றுவதற்கான கடமைகள் ஆகியவை இந்த சீர்திருத்த நடவடிக்கையின் முக்கிய அம்சங்கள் என்றும் கூறுகிறது கொள்கை அறிக்கை.
கொள்கையின் முக்கிய அம்சங்கள்
அஞ்சல் கொள்கை தனது அடிப்படை நோக்கங்களாக 12 அம்சங்களை முன்வைத்துள்ளது. அவைகளில் குறிப்பாக
முதல் நோக்கமாகக் குறிப்பிடப்படும் சிறப்பாக வடிவமைக்கப்பட்டதும் நிர்வகிக்கப்படுவதுமான அஞ்சல் சேவை என்பதை அடைவதற்கான அரசின் அடிப்படை உத்திகளில், நுண்ணியதும், சிறியதும் நடுத்தர அளவிலுமான தனியார் அஞ்சல் சேவையாளர்களுக்கு முழு ஆதரவு அளித்து அஞ்சல் துறையில் சிறந்த தொழில்துறை உரிமையாளர்களை ஊக்குவித்தல் என்பது ஒரு உத்தியாகச் சொல்லப்பட்டுள்ளது. இதன் அர்த்தம் தனியார் அஞ்சல் சேவையாளர்களை ஊக்குவிப்பது என்பது தான்.

இரண்டாவது நோக்கமான அஞ்சல் சேவைகளைப் பயன்படுத்துவதை அதிகப்படுத்துவதற்கான அடிப்படை உத்திகளில் அஞ்சல் சேவை நெட்வொர்க்கில் உள்ள பலவீனமான இணைப்புகளின், அதாவது பலவீனமான கூரியர் சேவையாளர்களின், சக்தி மற்றும் திறமைகளை உயர்த்துதல் என்பதும் ஒரு அடிப்படை உத்தியாகச் சொல்லப்படுகிறது.

 மூன்றாவது நோக்கமாகச் சுட்டிக்காட்டப்பட்டுள்ள சேவைத் தரத்தை உயர்த்துதல் என்பதற்கான அடிப்படை உத்திகளில் நாடு முழுதும் மெயில்களை எடுத்துச்செல்லவும் பட்டுவாடா செய்யவும் உதவும் வகையில் நவீனமான போக்குவரத்து நெட்வொர்க்கை முன்னேற்றவேண்டும் என்று சொல்லப்பட்ட்டுள்ளது. ஆனால் எஞ்சியிருக்கும் M.M.S. mail  போக்குவரத்தைக் கூட நாசம் செய்யும் வகையிலும் பலவீனப்படுத்தும் வகையிலும் தனியார் கைகளில் மெயில் போக்குவரத்தை காண்ட்ராக்டர்கள் கைகளில் படிப்படியாக ஒப்படைத்து வரும் அஞ்சல் துறை எப்படி ஒரு நவீனமான போக்குவரத்து நெட்வொர்க்கை அமைக்கப்போகிறதோ தெரியவில்லை; தெளிவாகவும் இல்லை. உள்ள மெயில் போக்குவரத்து ஏற்பாடுகளைத் தகர்த்துக் கொண்டே நவீனமான ஏற்பாடுகளை உருவாக்குவது பற்றிக் கூறுவதெல்லாம் நம்பக் கூடியதாக இல்லை. 

 நான்காவது நோக்கமான அஞ்சல் சேவை மற்றும் அதன் துணை உள்கட்டமைப்புகளை முன்னேற்றுதல் என்பதன் அடிப்படை உத்திகளில் தேசிய அஞ்சல் உள்ளமைப்பை கிராமப்புற மற்றும் சரியாக அஞ்சல் சேவையில்லாத பகுதிகளில் விஸ்தரிப்பதற்காக முதலீடுகளைக் கவர்வதற்கான நடவடிக்கைகள் எடுப்பதென்பதும்; அஞ்சல் உள்கட்டமைப்பை பகிர்ந்துகொள்வது மற்றும் பங்காண்மைக் கூட்டுவாணிகம் ஆகியவற்றிற்கான வழிமுறைகளை உருவாக்குதல் என்பதும் சுட்டிக்காட்டப்பட்டுள்ளன.
ஆறாவது நோக்கமாகச் சொல்லப்படுகின்ற அரசின் தேசிய திட்டங்களையும், இ-சேவைகளையும் செயல்படுத்த அஞ்சல் சேவைகளை பயன்படுத்துதல் என்பதற்கான அடிப்படை உத்திகளிலும் கூட அரசு மற்றும் தனியார் துறை நிறுவனங்களுக்கிடையே கூட்டுறவு மற்றும் ஒருங்கிணைந்த செயல்பாட்டை உருவாக்குதல் என்பது முக்கியமான உத்தியாகச் சொல்லப்பட்டுள்ளது.
 ஏழாவது நோக்கமாகச் சொல்லப்படுகிற மனிதவள மேம்பாடு மற்றும் திட்டமிடுதல் என்பதில் கூட அரசு மற்றும் தனியார் பங்காண்மைக் கூட்டு மூலம் ஆராய்ச்சி மற்றும் வளர்ச்சிக்கான மையங்களை உருவாக்குதல் என்பது அழுத்தம் தரப்பட்டுகிறது.
 எட்டாவது நோக்கமான அஞ்சல் சேவைத்துறையில் போட்டியை ஊக்குவித்தல் என்பதன் அடிப்படை உத்திகளில் கூட அஞ்சல் மார்க்கெட்டில் நியாயமான போட்டியை ஊக்குவிப்பதற்காக சட்டரீதியான அமைப்பையும் மேற்பார்வையையும் உருவாக்குதல் என்பது முக்கியப்படுத்தப்படுகிறது. இவையனைத்தும் தனியார் அஞ்சல் சேவையாளர்களை சட்டரீதியாக நிலைப்படுத்துவதும், ஊக்குவிப்பதும், அவர்கள் இந்திய அஞ்சல் துறையின் விரிந்த பரந்த கட்டுமாண அமைப்பை எப்படிக் கொள்ளையிட அனுமதிப்பது என்பதற்கான வழிமுறைகள் தான்.
அரசு சேவைகளை கைவிடுதல்:
          அஞ்சல் இலாகா ஆற்றிவரும் பல சேவைகளை வெளியாருக்கு சட்டரீதியாக மாற்றும் outsourcing கொள்கையைத் தான் அரசின் புதிய தேசிய அஞ்சல் கொள்கை பிரகடனப் படுத்துகிறது. இதைத்தான் அஞ்சல் கொள்கையின் அமைப்பு ரீதியானதும் மேற்பார்வைக்கான வரைச்சட்டத்தை முன்னேற்றுவதென்பதுமான ஒன்பதாவது நோக்கத்தின் அடிப்படை உத்திகளில் அஞ்சல் சேவைகளை மேற்பார்வை செய்யவும், இந்திய அஞ்சல் துறை சட்டரீதியான உரிமையோடு ஆற்றிவரும் சேவைகள், முறைப்படுத்துதல் மற்றும் கொள்கைகள் உருவாக்குதல் போன்ற ஏகபோகங்களைப் படிப்படியாக கைவிட்டு , முறைப்படுத்தப்பட்டதும் போட்டியின் அடிப்படையில் அஞ்சல் வர்த்தக மார்க்கெட்டை இயக்குவதை உத்தரவாதப்படுத்தும் ஏற்பாடாக “ அஞ்சல் வளர்ச்சி வாரியம்” ஒன்றை உருவாக்குவதை முன்வைக்கிறது. அதோடு 1898-ம் ஆண்டின் இந்திய அஞ்சல் சட்டத்தை தேசிய அஞ்சல் கொள்கையின் தேவைகளுக்கேற்ப திருத்திக்கொள்வதென்பதையும் அஞ்சல் கொள்கை முன்வைத்துள்ளது.
அஞ்சல் வாரியத்தை  முடக்கும் ஏற்பாடு:  
         ஓரளவுக்கு இந்திய அஞ்சல் துறையின் கொள்கைகளை உருவாக்கிக்கொள்வதில் பங்காற்றி வரும் அஞ்சல் வாரியத்தை அகற்றிவிட்டு அதற்குப் பதில் அஞ்சல் துறை செயலர் தவிர செயலர் [DE&IT]; செயலர் [வர்த்தகம்]; செயலர் [பொருளாதார விவகாரம்]; இரு அஞ்சல் வாரிய உறுப்பினர்கள் ஆகியோர் நிரந்தர உறுப்பினர்களாகவும்; இதர சம்பந்தப்பட்ட அமைப்புகள் [stakeholder bodies], அமைச்சகங்களின்  பிரதிநிதிகள் தற்காலிக  உறுப்பினர்களாகவும் செயல்படும் மேற்கண்ட ”அஞ்சல் வளர்ச்சி வாரியம்” எதற்காக? இந்த அஞ்சல் வளர்ச்சி வாரியம் தான் அஞ்சல் துறையின் ஒட்டுமொத்த வளர்ச்சி(!) மற்றும் அஞ்சல் துறையின் பணிகள், கட்டுப்பாடுகள் மற்றும் கொள்கை உருவாக்கம் போன்ற பணிகளை ஆற்றி போட்டிமிக்க, சிறப்பாக நிர்வகிக்கபப்டும் அஞ்சல் வர்த்தக மார்க்கெட்டை இந்தியாவில் உருவாக்குமாம்! உண்மையில் அஞ்சல் வாரியத்தை முடக்கும் ஏற்பாடு தான் இது. டெலிகாம் போன்றே தனியார் சேவையாளர்களுக்கு வசதியான வர்த்தகக் கொள்கைகளை உருவாக்கிக்கொள்ளும் அதிகாரம் படைத்த ஒரு அமைப்பை உருவாக்கிடுவதே அரசின் நோக்கம். தேசிய அஞ்சல் கொள்கைக்கேற்ற வகையில் 1898-ம் ஆண்டின் இந்திய அஞ்சல் சட்டத்தை திருத்துவதென்ற முடிவும் அடிப்படையில் இன்றுள்ள அஞ்சல் இலாகாவின் அரசியல் சட்ட ரீதியான அதிகாரங்களை அகற்றித் தனியார் சேவையாளர்களை சட்ட ரீதியாக இயங்க அனுமதிக்கவேண்டும் என்கிற தாராளமயத்தின் நிர்ப்பந்தங்களுக்கு அரசு அடிபணிந்துவிட்டதென்பதையே சுட்டிக் காட்டுகிறது.
அஞ்சல் ஆலோசனை வாரியம் ஏன்: 
        அதிகாரம் படைத்த அஞ்சல் வளர்ச்சி வாரியம் தவிர அரசு அதிகாரிகள், அஞ்சல் சேவையாளர்கள், மற்றும் இதர சம்பந்தப்பட்ட அமைப்புகள் கொண்ட அஞ்சல் ஆலோசனை வாரியம் ஒன்றும் அமைக்கப்படுமென்றும்; அந்த அமைப்பு தீவிரமான முறையில் அஞ்சல் கொள்கையை அமுலாக்க ஆலோசனைகள் வழங்குமென்றும் கூறப்பட்டுள்ளது. அதாவது அஞ்சல் துறையின் விரிந்த கட்டமைப்பையும் மூலாதாரங்களையும் எப்படிக் கொள்ளையடித்துத் தனியார் சேவையாளர்களை எப்படிக் கொழுக்க வைப்பதென்று ஆலோசனைகள் அளிக்கும் ஒரு அமைப்பாக இந்த ஆலோசனை வாரியம் இருக்கும் என்பதில் சந்தேகமில்லை.
அஞ்சல் நிர்வாகம் பலப்படுமா:
             அஞ்சல் கொள்கையின் பத்தாவது நோக்கம் சொல்வது போல் தேசிய அஞ்சல் நிர்வாகத்தை பலப்படுத்த அரசின் திட்டம் உதவுமா? தனியார் சேவையாளர்களும் அரசு சேவைத் துறையும் பரஸ்பரம் இணைந்து பணியாற்றி அனைவரது லாபகரமான செயல்பாட்டுக்கு ஏற்ற வியாபார சூழலை உருவாக்குவதென்ற அடிப்படை உத்தி போகாத ஊருக்குக் காட்டப்படுகிற ராஜபாட்டையாகும்.
முரண்பாட்டின் முச்சந்தியில்:
            வியாபாரப் போட்டி இருந்தால் வாடிக்கையாளர்களுக்கு குறைந்த விலைகளில் சிறந்த சேவை கிடைக்கும் என்பதால் அஞ்சல் சேவையில் போட்டியை ஊக்குவித்து கிராமப் புறங்களிலும் எளிதில் சென்றடைய முடியாத பகுதிகளிலும் வாழும் மக்களுக்கு அதிகபட்ச நன்மைகளை எடுத்துச் செல்வதை உத்தரவாதப்படுத்த சட்டரீதியான ஏற்பாடு மூலம் கட்டுப்படுத்துவதே அரசின் கொள்கை என்று ஒருபுறம் அரசு கூறிக்கொள்கிறது. மறுபுறம் தனியார் மற்றும் அரசு அஞ்சல் சேவையாளர்களுக்கிடையே கூட்டை உருவாக்கி, கூட்டுறவு – பரஸ்பரம் தொடர்பு – மூலாதாரங்களை பகிர்ந்துகொள்ளுதல் மற்றும் நியாயமான போட்டியை வளர்ப்பதே தேசிய அஞ்சல் கொள்கையின் வழிகாட்டும் கொள்கை என்றும் அரசு கூறிக்கொள்கிறது. கேழ்வரகில் நெய் வடிகிறது என்றால் நாம் நம்பியாக வேண்டும் என்பது போல் இருக்கிறது! எந்தத் தனியார் சேவையாளரும் கிராமப்புற வளர்ச்சி, எளிதில் சென்றடைய  முடியாத பகுதிகளில் வாழும் மக்களுக்கு சேவை ஆற்ற முன்வரப்போவதில்லை என்பது அனைவரும் அறிந்த ஒன்று. லாபத்தைத் தவிர எந்த இதர நோக்கமும் தனியார் சேவையாளர்களுக்கு இருக்கமுடியாதென்பதே மறுக்க இயலாத உண்மை.
குருட்டு vision திருட்டு mission:
          நாட்டின் பொருளாதார மற்றும் சமூக வளர்ச்சிக்கு உதவும் சிறந்த வகையிலான கட்டமைப்பு மற்றும் நிர்வகிக்கப்படுவதுமான அஞ்சல் சேவையே தனது லட்சியம் [vision] என்று கூறும் அரசின் கொள்கை உண்மையில் அந்த லட்சியத்திற்கான பார்வையோடு செயல்படவில்லை; குருட்டுப் பார்வையுடன் நடைபோடுகிறது. அதுபோன்றே அதுபோன்றே சிறந்த அஞ்சல் சேவையை தனியார் சேவையாளர்களுடன் கூட்டுறவின் மூலமும் ஆரோக்கியமான போட்டியின் மூலமும் அடைவதை லட்சியமாக கூறும் அரசின் கொள்கை உண்மையில் தனியார் சேவையாளர்களுக்கு அரசு அஞ்சல் இலாகாவின் மிகப்பெரிய கட்டுமானம் மற்றும் ஆதாரங்களைக் கொள்ளையடிக்க அனுமதிக்கும் ஏற்பாட்டை உருவாக்கிக்கொடுப்பதே திருட்டு லட்சியமாக உள்ளது என்பது தெளிவு. 
அந்நிய மூலதனத்தை கவர்தல்:  
           சர்வதேச மற்றும் உள்நாட்டு முதலீடுகளைக் கவரும் சூழலை உருவாக்கிச் செயல்பட தேசிய அஞ்சல் கொள்கையின் 11-வது நோக்கம் வழிகாட்டுகிறது. சர்வதேச முதலீடுகள் பொதுவாக லாப நோக்கத்தால் கவரப்படுகின்றன. சேவை நோக்கத்தால் அல்ல. ஆகவே அஞ்சல் சேவையில் சர்வதேச முதலீடுகளைக் கவர்வது என்றால் லாப நோக்கத்தோடு சேவைகளை அமைத்துக்கொள்வதென்பதே பொருளாகும். அந்நிய முதலீடு, கொள்ளை லாபம் இவற்றுக்கு வழிவகுக்கும் கொள்கை என்பது தாராளமயப் பொருளாதாரக் கொள்கையின் விளைவன்றி வேறல்ல. ஆகவே அடிப்படையில் மைய அரசின் தேசிய அஞ்சல் கொள்கை என்பது இந்திய அஞ்சல் சேவையை பன்னாட்டு உள்நாட்டு தனியார் கூரியர் கம்பெனிகளின் வேட்டைக்காடாக்குவதையும், இந்திய அரசு அஞ்சல் சேவையின் பெருத்த மூலாதாரங்களை அவர்களுக்குத் தாரை வார்ப்பதற்குமான அரசின் ஏற்பாடு தான்.
மேற்பார்வை செய்வதிலும் தனியார் நுழைவு:  
                  மேற்கண்ட அரசின் தேசிய அஞ்சல் கொள்கை அமுலாவதை மேற்பார்வையிடுவதற்கும், அமுலாவதை உத்தரவாதம் செய்துகொள்வதற்குமான ஒரு ஏற்பாட்டையும் தனியார் சேவையாளர் உள்ளிட்ட அனைவருடனும் கலந்து உருவாக்கிக்கொள்ளவேண்டும் என்றும் அரசின் கொள்கையின் 12-வது நோக்கம் கூறுகிறது.
சம்மேளனத்தின் எதிர்ப்பு:   
         NFPE சம்மேளனம் சமீபத்தில் அஞ்சல் துறை அமைச்சர் கூட்டிய கூட்டத்தில் அரசின் தேசிய அஞ்சல் கொள்கைக்கு எதிரான தனது கடும் எதிர்ப்பைத் தெரிவித்துள்ளதுதனியாருக்கு இந்திய அஞ்சல் சேவையை தாரை வார்க்கும் ஏற்பாடு தான் இந்தப் புதிய கொள்கை என்பதாலும்; இதனால் ஐந்து லட்சம் அஞ்சல் ஊழியர்கள் மற்றும் கிராமப்புற அஞ்சல் ஊழியர்களின் நலன் சூறையாடப்படும் என்பதாலும்; அரசின் தேசிய அஞ்சல் கொள்கைக்கு எதிராகக் கிளர்ந்தெழவேண்டும் என்று அறைகூவியுள்ளது. அப்படிப்பட்ட அடிப்படையான போராட்ட நிலைபாடு தான் அஞ்சல் ஊழியர்கள் நலனையும், இந்திய அஞ்சல் சேவையையும் பாதுகாக்கும் வழியாக இருக்க முடியும். 

Friday, October 19, 2012

Income Tax Dept issues Procedures for calculating IT for 2012-13

PA/SA Rect. in TN circle

தற்போது தமிழகத்தில் நடைபெறவுள்ள நேரடி எழுத்தர் தேர்வுக்கு 652 காலியிடங்கள் அறிவிக்கப் பட உள்ளன.

LGO தேர்வு மூலம் நடைபெறும் எழுத்தர் தேர்வுக்கு 375 காலியிடங்கள் அறிவிக்கப் பட உள்ளன.

இது மொத்தமுள்ள ஊழியர் பணியிடங்களில்
11.4 % ஆகும். இதன் மூலம் SHORTAGE பெருமளவு குறையும்

Thursday, October 18, 2012

History of Dearness Allowance



Dearness Allowance
Dearness Allowance is compensatory part of wages. In India, DA is being paid since theSecond World War. During the War, DA became payable at various rates. It became payable as a result of different costs of living in different cities not known to each other.
Originally, it was the textile industry in Bombay which introduced DA scheme firstly under the bipartite settlement and subsequently they took the shape of arbitration, adjudication and finally, after knocking at the doors of industrial courts, got into awards, which is how in India DA scheme started.
In other parts of the world too DA was paid depending upon the rise in the cost of consumer goods prices. Within 5-10 years, the system of DA became a common system throughout the world but the basic principles remained the same.
In most parts of the world, though not everywhere, common platform DA became payable though not on the same rates.
Ultimately, the question of  DA became a subject-matter of the Supreme Court. The court initially laid down general principles for fixation of DA grant and the link with cost of living index.
Slowly and gradually, Supreme Court gave effect to DA in terms of rise in the cost of living,higher prices and higher cost of living. This gave rise in the whole country for Consumer Price Index which is linked with rise in index in different cities in the country.
Bombay was found to be the most expensive city in the country and sometimes even in the world. It moves from time to time and so the atmosphere with it.  At different times, each sphere had different price level which is recorded regularly on price index. Each price index is differently numbered  and differently marked in each state.
In our country, this price index as Bombay Price Index, Delhi Price Index, Kolkata Price Index, Ahmedabad Price Index etc., and prices of each number in each city are differently made and known. This is preliminary of DA.
The issue of DA has gone much ahead and now it is paid according to the standard of each city in the country. With passing of time and cost of living going up, working class life became more and more miserable as a result of which every wage fixing authority had to view its point to the phenomenon and fortunately in our country the Government which is the biggest and model employer had to take cognizance of this fact and went on appointing pay commissions one after another after a lapse of  five to  7 years and each pay commission gave thorough consideration to the problem of Dearness Allowance.
Each pay commission not only increased dearness allowance of the Central Government employees  and gave higher and higher benefits under the improved schemes. On the chapter on Dearness Allowance (DA), the fourth pay commission for the Central Government employees said that the “Dearness allowance which is being paid at present is in the nature of a compensatory payment to employees for erosion in the real value of their salaries resulting from price rise.
The allowance has been in existence for about four decades and now covers almost all employees in the organised sector. Accordingly, it has emerged as an important area of pay administration having financial, economic and administrative implications.
Over the years, there have been many changes in the policy for payment of dearness allowance, particularly with regard to coverage of employees, percentage of neutralisation for different categories, periodicity of payment, etc.
The rates of dearness allowance provided a neutralisation of about 95 per cent on the lowest pay and the neutralisation percentage went on declining for higher pay levels so that m respect of the employees drawing pay between Rs.1600/- and 2250/- per month it worked out to about 30 per cent or less.
The Commission also recommended that on the price level rising above the 12-monthly average of 272 (1960=100), government should review the position and decide whether the dearness allowance scheme should be extended further or the pay scales should be revised.
Government decided on three occasions to treat part of dearness allowance as dearness pay for certain purposes more particularly to provide relief in the matter of death-cum-retirement benefits to retiring employees.
The state governments also compensate their employees for price rise in the form of dearness allowance, which is granted by them more or less on the same pattern as followed by the central government, since the pay scales of state government employees are linked to different index levels, the actual rates of dearness allowance paid by them are different from those payable to central government employees.
“We are also of the view that the compensation should provide full neutralisation of price rise to employees drawing basic pay upto Rs.3500/-, 75 per cent to those getting basic pay between Rs.3501/- and 6000/- and 65 per cent to those getting basic pay above Rs.6000/-subject to marginal adjustments. This compensation may continue to be shown as a distinct element of remuneration.
“We have recommended that compensation for price rise should be sanctioned twice a year. This would ensure that there would be no uncertainty in the minds of government employees in regard to the periodicity of grant of compensation. We realise that there may be situations when government may not find it possible to sanction the compensation for price rise according to the scheme recommended by us. We are of the view that in such situations, the restraint, if any, should apply to the entire organised sector including central government employees.”
Fifth Pay Commission also said Dearness Allowance (DA) is a compensatory payment to the employees for the erosion in the real value of their salaries, resulting from price increase. While the First and Second CPC’s suggested payment of DA at flat  rates for employees in different pay scales for different levels of Consumer Price Index (CPI): the 3rd and 4th CPC’s while linking DA to both the CPI and pay- scales, recommended DA as a percentage of the basic pay. While DA was made payable automatically by the first CPC once a specific level of Consumer Price Index was attained, the 2nd CPC did not favour automatic sliding scale adjustments and recommended that the Government should review the position and consider the case for an increase in DA, each time the index increased by 10 points.
This they felt was necessary as allowing an automatic increase, each time prices rise, without going into the reasons for price rise, would tend to fuel inflation because of a wage-price spiral. Price increase, fuelled by a fall in production levels or due to hike in indirect taxes should not merit compensation.
The absence of a precise scheme of DA revision, however, resulted in a situation where two high-powered bodies had to be appointed in the intervening  period between the 2nd and the 3rd CPC for the payment of DA because of the continuing upward trend of prices.
As a result, the 3rd CPC partially reversed the recommendations of the 2nd CPC by making DA payment automatic each time the CPI rose by 8 points over the index of 200, up to the level of 272. DA until the 2nd CPC had been imagined to be a temporary expedient and was intended to deal with the phenomenon of a temporary rise in prices. It was precisely for these reasons that the pay structure then had to have three separate components:basic pay, dearness pay and dearness allowance. While basic and dearness pay represented the irreversible components, DA represented the component which could be reversed in the case of a price fall.
“We have received several demands on Dearness Allowance. These range from uniform neutralization at all levels, to an alternative Consumer Price  Index and the use of a monthly. 3-monthly or 6-monthlv average instead of a 12- monthly average of CPI.
The merger of DA with basic pay when it comes to be 25% of the basic, pay and the exemption of DA from tax are some other demands.
“It has been strongly urged that a uniform neutralisation of DA at 100% should be given to employees at all levels. We see merit in this demand.
The erosion in the real value of salary at the highest level, has been the most severe, beginning from 1949 followed by other Group A officers down the line. In contrast, a comparison of the index of real earnings for the peon between 1949 and 1996 shows that the peon was more than fully neutralized for inflation and was in real terms paid 53% more than his salary in 1949. The Secretary on the other hand was not even paid full neutralization for inflation and consequently his real salary has eroded to the extent of 72% as compared to the position in 1949.
“Accordingly we, recommend that inflation neutralization be made uniform @ 100% at all levels.”
So far as the newspaper industry is concerned, it normally followed the patterns of Central Pay commissions from time to time. Scheme of DA in the newspaper industry  is as per recommendations of the wage boards. During the last four wage boards, dearness allowance in newspaper industry was paid as follows.
Dearness allowance through successive Central Pay Commissions
The Sixth Central Pay Commission (CPC) has devoted fourth chapter of the report to the subject of Dearness Allowance (DA) payable to government servants. The sanction of Dearness Allowance is at present based on calculated six monthly increase in the All India Consumer Price Index (Industrial Workers) (AICPI-IW) with base year 1982=100.
At the time when the scales granted by Fifth CPC came into existence (1st Jan.1996) this index stood at 306.03. Fifth CPC started with calculation of DA @ 0%, from 1st Jan.1996 .
In the month of April 2004 the rate at which DA was admissible had crossed the figure of50% and therefore based on recommendations of the Fifth CPC 50% DA was merged in the basic pay .
This addition to basic pay was known as Dearness Pay.
Thereafter every increase in DA was calculated on (Basic Pay + Dearness Pay). It has been observed that since after the merger of dearness pay with basic pay the base for calculation of increase in AICPI was not changed the neutralization in cost of living was presently being done at a rate higher than 100%.
The Pay Commission has pointed out that the present method of calculation for increase in cost of living takes into account the price rise in a group of identified commodities. It has compared the relative merits of “chain based” and “fixed base” methods of calculation of estimated growth in cost of living.
The AICPI as stated above is based on the increase in cost of a basket of identified commodities. In the fixed base method the calculations are based on the assumption that consumer would adjust his consumption needs in relation to increase or decrease in prices of the constituent commodities.
The chain based method takes into account the possibilities of change in consumption pattern due to availability of wider range of consumption goods and the improvement in the quality thereof due to economic growth. The latter methodology has been considered to be more relevant in today’s economic scenario. However the basic data for the pattern of consumption in respect of several essential commodities would have to be compiled through a detailed all India survey if this methodology is to be adopted .
The previous Pay Commissions had different views on this matter. The Fourth CPC favoured evolution of a separate index for calculation of cost of living for the government servants. The Fifth CPC however felt that such index would also suffer from imbalances since consumption patterns of various categories of employees would be different.
The Sixth CPC has suggested a sample survey through National Statistical Commission for evolving an index based on consumption pattern of government employees.
Till this exercise is completed the present methodology of calculating the increase in cost of living and calculation of DA would continue.
Views of earlier Pay Commissions
Successive Pay Commissions have made changes to the DA formula, suggesting their own methodology for determining the quantum and frequency.
Fifth CPC recommendations
The Fifth Central Pay Commission recommended uniform neutralization of DA at 100% to employees at all levels; conversion of DA into Dearness Pay each time the CPI increases by 50% over the base index with Dearness Pay counting for all purposes including retirement benefits; and Dearness Allowance including Dearness Pay being paid net of tax. The Commission did not favour the option of employing separate indices for each category of employee because of the sheer impracticality of the task and, therefore, recommended using the 12 monthly average of All India CPI (IW) with base 1982 for calculating DA.
The Government of India presently calculates the level of inflation for purposes of grant of dearness allowance to Central Government Employees on the basis of the All India Consumer Price index Number for Industrial Workers (1982=100) (AICPI). The twelve monthly average of the AICPI (1982 base) as on 1st January and 1st July of each year is used for calculating the Dearness Allowance (DA). Increase in DA is calculated with reference to the AICPI (IW) average (base 1982=100), as on 1st January 1996 of 306.33. The compensation for price rise is admissible twice a year i.e. on 1st January and 1st July of each year. Only the whole number component of the percentage increase in prices is adopted for estimation of DA. The Government merged 50% of the DA with basic pay w.e.f. 1.4.04 and the dearness allowance continued to be calculated with reference to the AICPI (IW) average as on 1st January 1996 of 306.33 without changing the base consequent to the merger.
Accordingly, DA at following rates was sanctioned by the Government from 1.7.04 till 1.7.07:-
As a consequence, salaries of Government employees are being neutralized more than hundred per cent.Demands made In the demands made before the Commission, it has been suggested that the existing DA formula continue with the following modifications:-
• Instead of revising the DA once in six months, it should be revised once in three months.
• The principle laid down by the 5th CPC for merger of 50% of DA with the Pay as DP should be modified to 25% to remove distortions in the pay structures.
• DA should be paid net of taxes on the same line as recommended by the 5th CPC to make the concept of 100% neutralization somewhat meaningful.
Determining the level of inflation methodology While considering the issue of the quantum of DA admissible, the Commission considered at length the procedure for estimation of inflation. Presently, inflation as determined by the AICPI (IW), is estimated using the Laspeyere’s Fixed base methodology. The inflation index 6using this methodology captures the cost of buying a basket of goods (fixed in the base year) at current prices relative to the cost of buying the same basket of goods at base year prices. Economic theory postulates that, generally, if the price of a commodity rises vis-à-vis other goods, the consumer adjusts his consumption basket to buy less of the goods the prices of which have increased relatively and more of those goods the prices of which have fallen relatively. This envisaged shift in consumption pattern should be considered for calculating inflation. A ‘chainbase index’ captures the inflation taking into account the changes in quantities purchased consequent upon changes in the relative prices. Moreover, it also considers new products in the consumers’ basket as well as quality of the existing products improving every year. Therefore, inflation captured using ‘Chain-base’ technique would generally tend to be lower than the ‘Laspeyre’s price index’. [Under certain circumstances, however, the chain-base index could be higher than the Laspeyer’s index, i.e. if there is an increase in the price of basic items, which are necessities, having low substitutability and which form a sizeable chunk of the consumption basket. The increase in prices of such goods would result in less than proportionate reduction in quantity, thereby translating into higher expenditure in value terms. Therefore, the weightage (calculated in terms of percentage value of total consumption expenditure) attributed to these items in the construction of the composite price index would increase. This would result in the chain base price index being higher than the price index estimated using the fixed base technique.
Analysis  India is on the growth path. Growth leads to wider choice with enlarged availability of substitutes. Such availability of substitutes would impact the price-demand relationship. Given this backdrop, the feasibility of developing chain base index was explored by the Commission. It was observed from the Reports of the National Sample Survey Organization on Consumer Expenditure Survey, that while expenditure data in value terms was generated through the survey, its breakup in terms of quantity and price was available only for a few items under food, clothing, bedding, etc. Data on durables consumed poses a problem as consumption of individual items is very infrequent and reporting irregular. This issue gets compounded when aggregation is attempted at the All India level.
Recommendation on chain base index
The feasibility of developing a Chain based index is dependent on the availability of time series data on both prices and the corresponding quantities demanded of each item. While there is merit in developing a chain based index for capturing inflation, this would be feasible only if the Consumer Expenditure Survey generates time series data, on both quantity consumed as well as value of expenditure for fairly large list of items in the consumption basket providing the possibility of substitution over short time span.
The Government may explore this possibility. In the meantime, the Government should keep revising the base year in the existing fixed base index method as frequently as feasible.
Use of AICPI (IW) for estimation of DA
Presently, the estimation of DA for Central Government Employees is based on the movements in the AICPI (IW) (1982=100). The Fourth Central Pay Commission, while considering the issue of suitability of the AICPI, opined that the Government should examine whether a more suitable index could be prepared for Government employees taking into account their consumption pattern and other relevant factors. This recommendation was based on the view that the AICPI does not truly represent the consumption pattern of all central Government employees. On the other hand, the Fifth Central Pay Commission took the view that consumption patterns of Group A,B,C,D employees within Government are 7bound to be different due to different income levels and hence a suitable index based on consumption pattern for Government employees as recommended by the Fourth Central Pay Commission is likely to suffer from the same set of problems which the AICPI(IW) suffers.
The Fifth Central Pay Commission opined that even though the option of employing separate indices for each category of employees did exist, it was devoid of merit because of the sheer impracticality of the task as well as needless suspicion such an arrangement was likely to arouse between various groups. Therefore, they recommended that the AICPI (IW) should continue to be the index used for calculating DA for Government employees.
The Fifth Central Pay Commission, observed that for the purpose of estimation of AICPI (IW) by Labour Bureau, the coverage of ‘Industrial Workers’ extended to 70 selected centres in seven sectors namely Factories, Mines, Plantations, Railways, Public Motor Transport Undertakings , Electricity Generation and Distribution Establishments, and Ports and Docks.
A Working Class family was defined as one where one of the members worked as a manual worker in any of the seven sectors and which derived one half or more of its income through manual work defined on the basis of classification of occupations and jobs involving sufficient physical labour but at the same time not requiring much of educational background in the field of general, scientific, technical and other areas.
The Fifth Central Pay Commission also observed that in the Family Living Survey, which is the basis for estimation of the AICPI (IW), the design of the monthly family income classes is open ended, ranging from ‘less than Rs.750’ to ‘Rs.5000 and above’. The Working Class family Income and Expenditure Survey (1999-2000) for Delhi points to the fact that 53% of the families fall in the income class ‘less than Rs.5000 per month’, which is less than the minimum earning of a Government employee in Delhi. This implies that a composite price index generated from this survey may not adequately represent the price index for Government employees. This is because consumption pattern of the Government employees vis-à-vis the ‘Working Class Family’ sample selected in the Family Living Survey would be considerably different. Recommendation  The Government of India has set up the National Statistical Commission to serve as a nodal and empowered body for all statistical activities of the country; to evolve, monitor and enforce statistical priorities and standards and to ensure statistical coordination among different agencies involved. The Commission is mandated to evolve standard statistical concepts, definitions, classification and methodologies in different areas of statistics and lay down national quality standards on those statistics. The Commission is of the view that the National Statistical Commission may be asked to explore the possibility of a specific survey covering Government employees exclusively, so as to construct a consumption basket representative of Government employees and formulate a separate index. Meanwhile, the Government may continue to use  the AICPI (IW) for estimating the DA, subject to the modifications proposed in the subsequent paras.
Revision of Base of AICPI (IW) for calculation of DA
The Fifth CPC had adopted the AICPI (IW) using the 1982 series for estimation of DA. The Government has developed a new series with base 2001, with effect from January 2006. It ispossible to generate the back data series with base 2001, with the help of the stipulated linking factor of 4.63. The 2001 series has an extended coverage of 78 centers compared to the 70 centers in the 1982 series. The weightage emerging from the series with 2001 base, being recent, is more representative of the current consumption basket.  The Commission, therefore, recommends that the AICPI (IW) with base 2001 may, henceforth, be used for the purpose of calculating DA till it gets revised. As mentioned earlier, the base year should be revised as frequently as feasible. The Commission also looked into the weightages assigned 8to various components of consumption and the manner in which the Labour Bureau conducts the survey. The examination has revealed a direct correlation in the movement of the price index for housing and the movement of the HRA rates of Government employees. If a representative sample is used for construction of the price index for housing, there should not be such a direct correlation keeping in view the fact that for industrial workers, the escalation in rental should not be so steep for various obvious reasons. Since housing has a large weightage in AICPI (IW), there is a possibility of substantial distortion in DA calculations.
The Commission recommends that the Government take expeditious steps to rectify these noticed distortions in the construction of the current AICPI (IW) series. The National Statistical Commission may also take these factors into consideration while evolving a separate index for Government employees.